Comunicat del “Encuentro Estatal por la República” celebrat el 10 de novembre a Madrid

Per una vida digna, per la República
COMUNICAT
Valorem com un important èxit la celebració de la Trobada Estatal per la República, reunit a la ciutat de Madrid el 10 de novembre de 2018, tant pel nombre i la pluralitat de les organitzacions, col·lectius i plataformes unitàries assistents, 112 en total, com per els resultats del mateix: s’ha aprovat un pla d’accions unitàries, coordinades en el conjunt de l’Estat, per la Republica, així com l’articulació del Moviment Republicà estatal.
Manifestem la nostra ferma defensa dels valors republicans de Llibertat, Justícia, Igualtat, Feminisme, Laïcisme i Solidaritat, i la nostra voluntat de construir una República de ciutadanes i ciutadans lliures, iguals i fraterns.
Davant tota la ciutadania fem públic el nostre compromís de treballar de manera unitària i estable a favor de la caiguda del règim monàrquic corrupte i antidemocràtic, que només actua en benefici d’una oligarquia de privilegiats i explotadors.

És la nostra voluntat que aquest esforç unitari transiti per vies democràtiques i desemboqui en un Procés Constituent republicà que il·lumini la República que necessitem.

Convençuts que aquesta tasca exigeix el concurs i l’articulació imprescindible de totes les plataformes, organitzacions i persones republicanes, ens comprometem a impulsar i dur a terme de manera coordinada en el conjunt de l’Estat les següents accions unitàries aprovades com a full de ruta 2019 per a la consecució de la República:

1. Treballar per la creació i consolidació de plataformes unitàries republicanes a cadascun dels àmbits territorials de l’Estat.
  2. Creació d’una Comissió d’Enllaç Estatal del Moviment Republicà.
  3. Al voltant d’una data concreta convocar de manera coordinada en el conjunt de l’Estat manifestacions i altres mobilitzacions unitàries per la República.
  4. Impulsar la realització de debats i campanyes republicanes al voltant de la realització de Consultes Democràtiques Populars sobre Monarquia i República en els diferents àmbits territorials i sectors laborals, culturals, socials i de l’ensenyament.
  5. Convocar al voltant del 6 de desembre, de manera coordinada en el conjunt de l’Estat, actes públics unitaris contra la Monarquia i la seva Constitució i en favor de la República.
  6. Realitzar un vídeo divulgatiu i muntar una exposició unitària Itinerant contra la Monarquia i en favor de la República.
  7. Establir amb els espais unitaris de moviments socials, marees, col·lectius i organitzacions existents a l’Estat relacions estables de comunicació i coordinació que ens permetin convocar grans accions reivindicatives conjuntes de caràcter social econòmic i polític,
  8. Celebrar el 2019 la II Trobada Estatal per la República, en data i lloc que determinarà la Comissió d’Enllaç en el seu moment.
La Trobada Estatal per la República denuncia la repressió contra els drets democràtics i les llibertats, mostra la seva solidaritat i exigeix la llibertat dels presos polítics catalans i de totes les persones del conjunt de l’Estat preses i represaliades per motius polítics, sindicals i socials.
Així mateix denunciem al Tribunal Suprem per la seva sentència injusta i immoral a favor de la banca i en contra del poble i exigim que s’assumeixin responsabilitats amb les corresponents dimissions del president del Tribunal i altres còmplices d’aquesta aberració jurídica i social.
Finalment, la Trobada Estatal ha aprovat també els criteris d’articulació del Moviment Republicà, quedant constituïda una Comissió d’Enllaç Estatal que coordinarà al conjunt del Moviment i la primera reunió se celebrarà el proper mes de desembre.
10 de noviembre de 2018
VIVA LA REPÚBLICA

Descargar comunicado en formato pdf

Source: Encuentro Estatal por la República