COMUNICAT URGENT DE L’ASSOCIACIÓ SABADELL PER LA REPÚBLICA

L’Associació Sabadell per la República emet aquest comunicat com a conseqüència de la notícia apareguda avui al Diari de Sabadell, referent al procés de configuració de la candidatura independentista local Primàries Sabadell, i l’adopció que aquest partit polític vol fer del nom de la nostra entitat per a la configuració de la seva llista electoral de cara a les properes eleccions municipals.
Primer de tot, manifestem que la nostra entitat no guarda cap tipus de relació política amb Primàries Sabadell, ni amb el procés de configuració d’aquesta nova candidatura electoral.
Segon, que la nostra entitat s’ha configurat, des de la seva fundació, com una plataforma aglutinadora del republicanisme local, on hi caben totes les sensibilitats ideològiques que defensin la República social com a model transformador i de canvi. Per tant, dins de la nostra associació, hi conviuen sensibilitats republicanes de tot tipus (unitaristes, federalistes, confederalistes, independentistes), treballant conjuntament per l’adveniment de la República tant a Catalunya com a la resta de l’Estat Espanyol.
Tercer, que la nostra entitat és una plataforma difusora dels valors polítics, socials i culturals republicans, que en cap cas fa partidisme per cap partit o candidatura local.
Quart, que la nostra entitat, Sabadell per la República, està registrada amb aquest nom, tant al Registre Municipal d’entitats Ciutadanes, com al Registre de la Generalitat, des de l’any 2006 i que, per tant, emprendrem totes les mesures legals necessàries per evitar que aquesta candidatura política, així com qualsevol altra, pugui utilitzar el nostre nom (el d’una entitat que porta més d’una dècada de treball per la República a la nostra ciutat), per fer partidisme polític, sigui del color que sigui.