La Coordinadora Pro-Consulta 6-O volem celebrar l’aprovació de la Moció que vam presentar el passat dia 17 de setembre en l’últim Ple de l’Ajuntament de Sabadell. A través d’aquesta Moció, l’Ajuntament s’ha compromès a donar suport polític a la Consulta popular del proper 6 d’octubre sobre monarquia o república a la ciutat i a facilitar el seu normal exercici en l’espai públic. Considerem aquest resultat, no obstant, l’únic propi d’un Ajuntament democràtic. La nostra proposta, fruit de la unió d’entitats i persones molt diverses, té com a únic objectiu fer possible que la ciutadania expressi la seva voluntat sobre una qüestió, la de la organització política del govern, que és d’interès general i que, en el cas de la prefectura d’estat -després de més de 40 anys d’opacitat, malbaratament, corrupció i parcialitat- es troba enormement discutida. En aquest sentit hem de lamentar l’abstenció i el vot en contra d’una part del Ple, basats en arguments falsos que de cap manera es refereixen als continguts i objectius expressats en la proposta presentada, i que demostren un cop més que encara estem lluny de veure garantida una aposta institucional general per la democràcia. Esperem, en tot cas, que el compromís envers la moció es manifesti en la realitat el proper 6 d’octubre, i animem la participació de les ciutadanes i ciutadans de Sabadell en aquests últims dies d’organització de la consulta i en la votació. Per una societat més lliure, fraterna i igualitària. Per una societat més justa.

Coordinadora Pro-Consulta 6-O, 21 de setembre de 2019

Source: Comunicat de la Coordinadora amb motiu de l’aprovació de la moció de suport polític de l’Ajuntament de Sabadell – Consulta Popular per la República 6-O