COMUNICAT: UNA SORTIDA REPUBLICANA A LA CRISI

18 d’octubre – Mobilització unitària estatal per la República

El moviment republicà Encuentro Estatal por la República ha convocat una mobilització unitària estatal, descentralitzada en els territoris, diumenge que ve 18 d’octubre. Els lemes de la mobilització són: “El rei emèrit al banc dels acusats / Inviolabilitat No / Viva la República”.

Estem assistint a una segona onada d’una pandèmia que ens ha submergit de nou en una crisi no només sanitària sinó social, econòmica i política. Ens ha revelat la fragilitat de l’Estat i els seus serveis públics, i especialment del nostre sistema sanitari, com a conseqüència d’anys de polítiques neoliberals de retallades i privatitzacions.

I per sobre de tot, la monarquia. No només pels presumptes delictes de Joan Carles de Borbó, sinó pel silenci còmplice de rei actual, que no va reaccionar fins que el fang li va esquitxar, sacrificant al seu pare assenyalant com si fos l’únic culpable. Felip de Borbó i tota la seva “família real” coneixien i s’aprofitaven de la situació i han callat durant tots aquests anys. Una monarquia que s’escuda sota el paraigua medieval de la inviolabilitat del monarca, que no està disposada a renunciar a aquest impresentable i antidemocràtic privilegi.

Sent molt greu la corrupció dels Borbó, el problema és la monarquia. Una institució no democràtica, que no hem votat, que prové actualment de la dictadura feixista, que hereta la Prefectura de l’Estat, per privilegis medievals de sang, com s’hereta un compte a Suïssa.

Per tot això és necessari articular una sortida republicana a aquesta crisi, que no només signifiqui el canvi en l’elecció de la Prefectura de l’Estat. Necessitem una Constitució que garanteixi els drets bàsics, laborals, socials i polítics a el conjunt de la ciutadania, que fixi com a prioritat les inversions en serveis públics enfront del pagament del deute. Una sortida que garanteixi l’autogovern dels pobles en una Espanya solidària i plurinacional. Aquesta sortida és la República.

Cridem a la ciutadania i a les forces polítiques, socials i sindicals a començar a fer passos efectius en aquesta direcció. Fem una crida a la mobilització, amb les necessàries mesures de protecció, per defensar la dignitat, els drets i el futur de les noves generacions.

Des de la Plataforma Republicana de Sabadell “denunciem, també, la repressió contra els drets democràtics i les llibertats, i mostra la seva solidaritat i exigeix la llibertat dels presos polítics catalans i de totes les persones del conjunt de l’Estat preses i represaliades per motius polítics, sindicals i socials”, tal com ve reclamant el Encuentro Estatal por la República des de la seva fundació.

El rei emèrit al banc dels acusats
inviolabilitat No
VISCA LA REPÚBLICA!